מאקו: חוגי סייבר מגיל צעיר וקידום הכשרות סייבר בפריפריה

עד לא מזמן, עולמות ההייטק והסייבר היו רחוקים שנות אור עבור ילדי הפריפריה, אך חלום של ילד אחד, עומרי סגרון ראש תחום הסייבר בחברת סייבר סקול, שגדל בקריית שמונה והפך לאחד האנשים המובילים בתחום – הפך למציאות כשהקים חברה שכל מטרתה היא להנגיש ולפתוח דלתות לתחום עבור ילדים רבים מרחבי הארץ

מוזמנים להתרשם מהכתבה המלאה בלינק הבא:

https://rb.gy/5lcb21

לקטלוג מחנות הקיץ של סייבר סקול בשנת 2022 – לחצו כאן!

בעקבות הפציעה הגיע עומרי סגרון להיות קצין תקשוב בצנחנים, בנוסף לתפקידים טכנולוגיים ביחידת חושן, הדרך לממר”ם הייתה סלולה. בממר”ם נפתחו לו עוד דלתות כאשר נדרש להקים את מערך הסייבר ההגנתי ביחידה ולהכשיר מאות חיילים תחתיו. קצין סייבר, יוצא ממר״ם, זה שטיח אדום לתעשיית הסייבר בישראל. אחרי שמונה שנים משמעותיות בצה”ל, הוא יצא לעולם העסקי והחל לעבוד בסטארט אפ בשם ניישן-אי (Nation-E), חברה המפתחת פתרונות הגנת סייבר לתשתיות קריטיות. הוא הקים את קבוצת היידל הולדינגס דרכה סיפק הכשרות סייבר למסגרות אקדמיות בארץ ובעולם ועבד בתחום הייעוץ. לפני כשלוש שנים, חברת “האקר יו” בחרה בו מטעמה לבנות את מערך הסייבר עבור שמונה עשרה אוניברסיטאות ומכללות. ולפני שנתיים, כשהוא עדיין על הקו בין ארה”ב לישראל הוא רכש את חברת “סייבר סקול” אחרי שהתמקצע בסטנדרט בין לאומי עם הבנה מאוד ברורה שהוא רוצה להכשיר את הילדים בישראל ולתת להם הזדמנות שווה להתקדם ולהצליח בתחום הסייבר המקומי והבין-לאומי.

כיום “סייבר סקול” מלמדת בתוך בתי ספר שונים ברחבי הארץ, יסודיים, חט״ב ותיכונים, בתוכנית שמתאימה לילדים ולא מצריכה רקע במחשבים. סייבר סקול אפילו חדרה לאוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ ומלמדת קורסים בתוך מסגרת התארים הטכנולוגיים וקורסי סייבר סקול מוכרים ל-2 נ״ז לתואר. החל מהשנה הבאה הם יגיעו לעוד בתי ספר ברשויות שונות שמבינות את החשיבות של לימודי הסייבר מגיל קטן. בשנת הלימודים הבאה יחל משרד החינוך, בשיתוף משרד המדע, בתוכנית להנגשת מקצועות ההיי-טק, כמו מדעי המחשב, פיזיקה, ומתמטיקה – כבר בשלבי גני הילדים, כחלק מתוכניות הלימודים השוטפות בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. הפרויקט נקרא פרויקט גפ״ן – גמישות דיגיטלית התומכת בגמישות פדגוגית וניהולית.

לקטלוג מחנות הקיץ של סייבר סקול בשנת 2022 – לחצו כאן!

מערכת גפ״ן הינה מערכת דיגיטלית לניהול משאבים גמישים, בהלימה לתכנון הפדגוגי. המערכת משקפת בבהירות את התקציבים הגמישים העומדים לרשות בית הספר ומאפשרת צריכה ידידותית של מענים חינוכיים.  במערכת קיימים שירותים שעל הרשות/הבעלות לאשר. כאן תוכלו לצפות במענים שבתי הספר מבקשים לקבל – ולאשר אותם. “סייבר סקול”, המפעילה תכנית המותאמת לילדים ונוער כבר פועלת במספר ערים ואף מפעילה תכניות אונליין. ברמת השרון לדוגמה, כיתות ז’-ט’ לומדות סייבר כחלק מתוכנית הלימודים. בצפת מתחילים בכיתות א’-ב’ ללמוד סייבר, ומשנה הבאה גם בגבעתיים.

ליצירת קשר עם יועצי סייבר סקול בנוגע לתכניות הסייבר שנה הבאה בבתי הספר ברחבי הארץ, ניתן להתקשר אל: 077-7781383, או לשלוח מייל אל: [email protected]

כשאני שואלת את עומרי האם ניתן להתפרנס מלימודי הייטק וסייבר לילדים התשובה מפתיעה: “אני חושב שמי שעוסק בתחום הכשרות הסייבר, לא עושה זאת בשביל הכסף”, הוא אומר, “הכסף הגדול נמצא בייעוץ, בפיתוח, בטכנולוגיה, אבל לא בחינוך. במיוחד כשמדובר בהכשרות וחוגי ילדים. זה צריך להיות בהיקף מאוד גדול כדי להרוויח. אצל מבוגרים, בתוך פחות משנה – הם מקבלים הכשרה מקצועית ברמה גבוהה ולאחר מכן הם יכולים לצאת לשוק העבודה, למצוא עבודה בסייבר והמשכורת שלהם גדלה פי שלושה, שזה מדהים. לשמוע מבן אדם ‘שינית לי את החיים’ – שווה יותר מכסף. אצל ילדים, מדובר בחינוך וזה יותר משמעותי. מצד אחד זה פחות ריווחי, אך מצד שני ההשפעה שלך על דור העתיד גדולה יותר”. 

לקטלוג הסמכת CSRP לרכישת מקצוע ופיתוח קריירה בעולם הסייבר – לחצו כאן!

נצח טופז, מנכ״ל סייבר סקול:

איך זה קורה בפועל?

עם תחילת הקורונה חברת סייבר סקול נאלצה לחשב מסלול מחדש, והקימה מערך של לימודי אונליין בזום. ״להכשיר מדריכים ללמד ילדים זה גם ככה לא דבר פשוט, את הילדים זה לא מעניין אם המדריך הוא גאון בתחומו, בעל ניסיון עשיר בתעשייה או יוצא יחידה טכנולוגית, אם הוא לא מצליח להחזיק את השיעור – נכשלנו. פה היה האתגר הגדול, כי לצד הלימודים אנחנו כל הזמן שואפים להתחדשות ומשקיעים רבות בהכשרת הצוות”.

נצח מוסיף ומחזק שהיום הילדים שלנו צופים בנו, וגם אנחנו למעשה רוב שעות היום עם פלאפון ביד. “הילדים שלנו גדלים למציאות הזאת, הכישורים שלהם הרבה יותר חדים ובאים להם בקלות, יותר מאשר לבני הדור שלנו שהיו צריכים ללמוד את הכול. כשאתה נותן לילד שלך אפילו לשחק במשחק מחשב והוא יוצר אינטראקציה עם אנשים מסביב לעולם, הוא חייב לדעת ממה להיזהר ואיך לנהוג בצורה נכונה”.

“הבנתי שהנפש של הילד היא עדינה אך מתמסרת”

גם אסתי רובינשטיין (27), מדריכה מובילה ב”סייבר סקול” שגרה היום בצפון הארץ, בקיבוץ הגושרים, מכירה את הנושא מקרוב: “גדלתי בבית חרדי שמשתייך לחסידות גדולה ונחשפתי למחשב לראשונה בגיל 18, אבל כבר אז ידעתי שאני אעבוד בתחום ואני מרגישה שליחות ללמד ילדים. היום אני מגדירה את עצמי סיפור הצלחה”.

אסתי, עשתה את הדרך הקשה, עברה לימודי השלמה ולאחר מכן למדה עשרות קורסים במכללות. בסוף, בזכות מודעה אחת שנתנה לה פתח להצליח, היא הגיעה למה שהיא היום. “דרך מודעה בלימודים הזמינו אותי לריאיון באחת החברות המובילות במשק”, היא נזכרת, “היום אני עובדת בחברה בתחום הסייבר בחברת IBM בצוות מחקר הסייבר שלהם, ובמקביל מלמדת ב’סייבר סקול’. השנה הזאת הייתה מרגשת מאוד עבורי, זכיתי ללוות קבוצה של ילדים חסרי ביטחון, חלקם לא יצאו בכלל מהבית בגלל הקורונה, חלקם עברו את מבצע ‘שומר החומות’ ובכלל הילדים השנה עברו טלטלות. בין הילדים שאני מלמדת, אני גם מדריכה קבוצה של ילדים דתיים שאחרי ‘אסון מירון’ הייתי צריכה ללמד אותם. אז הבנתי שהנפש של הילד היא כל כך עדינה אך מתמסרת”.

אסתי רובינשטיין, מדריכה ראשית בסייבר סקול וחוקרת סייבר ב- IBM.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הורידו את אפליקציית סייבר סקול עכשיו !