בחזרה לקורס

קורס תכנות באמצעות משחק: מיינקראפט | Minecraft

0% הושלם
0/0 Steps

https://gamma.app/docs/-d4b26pwz017z065

שם הקורס: תכנות באמצעות מיינקראפט – לילדים

משך: 20–25 מפגשים
גילאים מומלצים: כיתות ד’-ו’
דרישות מוקדמות: מחשב עם חיבור לאינטרנט, חשבון מיקרוסופט
כלים: Minecraft Education Edition + Code Builder (MakeCode)


מודול 1 – הכרות והתקנה

  1. התקנת מיינקראפט וחיבור לחשבון
    ‣ הסבר על מהות הקורס והעולם הווירטואלי של מיינקראפט
    ‣ התקנת Minecraft: Education Edition
    ‣ התנסות ראשונית במשחק
  2. שיעורי דמו לדוגמה והכנה לשיעור ניסיון
    ‣ פעילות חווייתית המדגימה את חוויית התכנות
    ‣ שימוש בפקודות בסיסיות בתוך המשחק
  3. שיעור ניסיון – תכנות במיינקראפט ככלי משחקי
    ‣ בניית תוכנית ראשונה באמצעות בלוקים
    ‣ יצירת אלמנט אינטראקטיבי במשחק

מודול 2 – יסודות התכנות במשחק

  1. שיעור 1 – היכרות עם סביבת Code Builder
    ‣ מעבר לסביבת הקוד של MakeCode
    ‣ הפעלת קוד ראשון שמזיז שחקן
  2. שיעור 2 – תכנות תנועות בסיסיות
    ‣ הזזה, קפיצה, חפירה, בנייה
    ‣ התמודדות עם אתגרי תנועה בסיסיים
  3. שיעור 3 – שימוש בלולאות
    ‣ שימוש ב־repeat לביצוע פעולות חוזרות
    ‣ יצירת שבילים אוטומטיים
  4. שיעור 4 – תנאים במשחק
    ‣ שימוש ב־if ו־if-else לביצוע החלטות
    ‣ יצירת חוויות תגובתיות – למשל כשנוגעים באובייקט
  5. שיעור 5 – לולאות מקוננות
    ‣ בנייה מתקדמת – תבניות, גרידים, גגות
    ‣ יצירת מבנה כמו קיר או מגדל

מודול 3 – שעת קוד ואתגרי AI

  1. AI for Good
    ‣ פעילות בנושא בינה מלאכותית והשפעה חיובית
    ‣ תכנות רובוט שמזהה או עוזר לאחרים במשחק
  2. שעת קוד: Timecraft
  3. שעת קוד: Museum Heist
  4. שעת קוד: Escape Mansion – מסלול ירוק
  5. שעת קוד: Escape Mansion – מסלול צהוב
  6. שעת קוד: Escape Mansion – מסלול אדום
  7. שעת קוד: Generation AI
  8. שעת קוד: Inclusion
    ‣ בכל פעילות: תרגול קונספטים מתקדמים בדרך חווייתית
    ‣ ניתוח משימות ובניית פתרון מקודד

מודול 4 – אתגרים מתקדמים ופרויקטים

  1. אתגרים מתקדמים – חלק 1
    ‣ פתרון בעיות פתוחות עם שימוש חופשי בקוד
  2. אתגר: בניית בית מותאם אישית בקוד
  3. אתגר: בניית הר געש עם אפקטים
  4. אתגר: בניית לוח שחמט בעזרת קוד
  5. פרויקט גמר – מבוך אוטומטי – חלק 1
    ‣ תכנון מבוך מבוסס תנאים
    ‣ יצירת מסלול מורכב עם מחסומים
  6. פרויקט גמר – מבוך אוטומטי – חלק 2
    ‣ השלמת המבוך, בדיקות ודיוק

מודול 5 – תכנות עיצובי

  1. אתגרים מתקדמים – חלק 2
    ‣ יצירת תבניות חוזרות
    ‣ עבודה עם משתנים בצבעים וצורות
  2. יצירת שטיח פסים בעזרת קוד
  3. יצירת שטיח צבעוני מתקדם

מודול 6 – עולם טבע וביולוגיה

  1. יצירת חוות אלמוגים – חלק 1
    ‣ הסבר על מערכות אקולוגיות
    ‣ יצירת אלמוגים אוטומטיים בעזרת לולאות
  2. יצירת חוות אלמוגים – חלק 2
    ‣ שדרוג החווה, אוטומציה מתקדמת