בחזרה לקורס

קורס מדריכים לחינוך טכנולוגי לילדים ונוער | סייבר סקול

0% הושלם
0/0 Steps
  1. אודות הקורס

    סילבוס | קורס מדריכים לחינוך טכנולוגי לילדים ונוער | עמל הישגים וריאן
  2. אודות סייבר סקול
  3. מפגש חשיפה | הכשרת מדריכים טכנולוגיים לילדים ונוער
  4. הסבר על טבלאות נוכחות ודיווח בסייבר סקול
  5. הרצאת IIoT Security
  6. מחזור מרץ 2025 | אורינטציה ולינקים ופרטים חשובים
  7. שבוע 1 – מבוא לסייבר סקול והבנת תלמידים צעירים
    שיעור 1 (סינכרוני): היכרות עם סייבר סקול – חזון, מטרה ומסלול 6 השנים
    4 נושאים
  8. שיעור 2 (סינכרוני): הבנת עולם הילדים והנוער
    3 נושאים
  9. למידה עצמית: חקר תכנית סייבר סקול
    5 נושאים
    |
    1 מבחן
  10. שבוע 2 – פדגוגיה ואסטרטגיות למידה חווייתית
    שיעור 3 (סינכרוני): עקרונות הגיימיפיקציה בהוראה
    3 נושאים
  11. שיעור 4 (סינכרוני): ניהול כיתה דיגיטלית ופיזית
    3 נושאים
  12. למידה עצמית: פסיכולוגיה של הלומד
    2 נושאים
    |
    1 מבחן
  13. שבוע 3 – יסודות טכנולוגיה לילדים: מחשבים ואינטרנט בטוח
    שיעור 5 (סינכרוני): מיומנויות מחשב בסיסיות
    3 נושאים
  14. שיעור 6 (סינכרוני): בטיחות ברשת ואחריות דיגיטלית
    4 נושאים
  15. למידה עצמית: התנסות בלימוד ילדים אינטרנט בטוח
    2 נושאים
    |
    1 מבחן
  16. שבוע 4 – קידוד בסיסי: Scratch ולמידה דרך משחקים
    שיעור 7 (סינכרוני): מבוא ל-Scratch
    3 נושאים
  17. שיעור 8 (סינכרוני): תרגול פרויקטים ב-Scratch
    3 נושאים
  18. למידה עצמית: פיתוח משחק עצמאי
    2 נושאים
    |
    1 מבחן
  19. שבוע 5 – Minecraft Education ככלי לימודי
    שיעור 9 (סינכרוני): היכרות עם Minecraft Education
    3 נושאים
  20. שיעור 10 (סינכרוני): פרויקטים במיינקראפט
    3 נושאים
  21. למידה עצמית: פיתוח משימה אינטראקטיבית במיינקראפט
    1 נושא
    |
    1 מבחן
  22. שבוע 6 – בינה מלאכותית ולימוד AI לילדים
    שיעור 11 (סינכרוני): מבוא ל-AI ולמידת מכונה
    4 נושאים
  23. שיעור 12 (סינכרוני): התנסות מעשית: יצירת תכני לימוד בעזרת AI
    3 נושאים
  24. למידה עצמית: חקירת כלים ללימוד בינה מלאכותית
    1 נושא
  25. שבוע 7 – סייבר ואבטחת מידע לתלמידים
    שיעור 13 (סינכרוני): מבוא לסייבר אתי לילדים
    4 נושאים
  26. שיעור 14 (סינכרוני): יצירת אתגרי CTF לילדים
    3 נושאים
  27. למידה עצמית: התנסות מעשית ב-CTF
    2 נושאים
    |
    1 מבחן
  28. שבוע 8 – Python Security – מעבר מתכנות בלוקים לכתיבת קוד אמיתי
    שיעור 15 (סינכרוני): מבוא לשפת Python והיבטי אבטחה
    3 נושאים
  29. שיעור 16 (סינכרוני): פרויקטים מעשיים ותרגול מתודות אבטחה
  30. למידה עצמית: פיתוח פרויקט אישי קטן ב-Python
  31. שבוע 9 – Ethical Hacking – סייבר התקפי, אתי ובדיקות חדירות
    שיעור 17 (סינכרוני): מבוא להאקינג אתי
    3 נושאים
  32. שיעור 18 (סינכרוני): תכנון והרצת תרחישי אבטחה לתלמידים
    3 נושאים
  33. למידה עצמית: צפייה בהרצאות על מקרה בוחן של התקפות סייבר מהעולם
    1 נושא
  34. שבוע 10 – Game Theory & CTF Competitions – פיתוח תחרויות סייבר
    שיעור 19 (סינכרוני): תיאוריה של משחקים ויישומה בלימודי סייבר
  35. שיעור 20 (סינכרוני): פיתוח וארגון תחרות CTF
  36. למידה עצמית: יצירת תרחיש CTF עצמאי
  37. שבוע 11 – Project-Based Learning & Assessment Strategies – בניית פרויקטים לימודיים
    שיעור 21 (סינכרוני): עקרונות Project-Based Learning (PBL)
  38. שיעור 22 (סינכרוני): שיטות הערכה והערכת מיומנויות רכות
  39. למידה עצמית: בניית תכנית פרויקט עבור כיתה
  40. שבועות 12-15 – Teaching Simulations & Peer Feedback – סימולציות הוראה ומשוב
    סימולציות כיתה
  41. סימולציות מתקדמות – שימוש בכלים דיגיטליים לניהול כיתה
  42. משחקי תפקידים (הורה-מורה, תלמיד-מורה)
  43. שבועות 16-18 – Capstone Project – פרויקט גמר
    תכנון, פיתוח והעברה של שיעורי סייבר וטכנולוגיה
  44. שבוע 19 – Final Evaluations, Career Planning & Graduation – הערכות סופיות ותכנון קריירה
    הכנה לקריירה בתחום החינוך הטכנולוגי (בניית קורות חיים, פרופיל לינקדאין)
  45. שיעורים וחומרים סייבר
    וירוסים
    1 נושא
  46. הסוואה וגישה - ריינג'רס
  47. פריצת סיסמאות
  48. וירוס VBS בסיסי
  49. וירוס VBS מתקדם
  50. שיעורים וחומרים פייתון
    סוגי נתונים
  51. מבני נתונים
  52. לולאות for ו-while
  53. לולאות ותנאים
  54. שיעורים ממיינקראפט
    שעת קוד - ESCAPE MANSION - מסלול אדום
  55. שעת קוד - Generation AI
  56. שעת קוד - INCLUSION
  57. שעת קוד - Museum Heist
  58. שעת קוד - Timecraft
  59. שיעורים מסקראץ'
    שיעור רביעי - הוספת דמויות
  60. שיעור חמישי - תופסת
  61. שיעור שישי - תנאים
  62. שיעור שביעי - צלילים

🎓 “הכשרת הדור הבא של מדריכי הטכנולוגיה והסייבר בישראל”

לינק לסילבוס:

https://gamma.app/docs/-450pq05snqncgr6

לינק לסילבוס כמסמך:

https://docs.google.com/document/d/1xyuArcciM3nsjG1uXiD36R6G9KYHD8fUX5Gk7KDVy9M/edit?tab=t.0

קורס לדוברי ערבית – מרכז ריאן טייבה × עמל הישגים | סייבר סקול


📊 פרטי הקורס:

  • סה”כ שעות לימוד: 150 שעות אקדמיות
  • מספר מפגשים: 25 מפגשים פרונטליים ומקוונים (און ליין עם מדריך בזום)
  • אורך הקורס: כ-9 שבועות
  • מיקום: מרכז ריאן – טייבה
  • ימים ושעות:
    • ראשון: 9:00–14:00 (פרונטלי)
    • שלישי: 16:00–21:00 (זום)
    • חמישי: 9:00–14:00 (פרונטלי)
  • שפת הלימוד: ערבית ועברית
  • תעודה בסיום: מדריך מוסמך מטעם סייבר סקול × משרד העבודה | עמל הישגים וריאן

🎯 מטרות הקורס:

✔ להכשיר מדריכים מקצועיים להובלת חוגים וסדנאות בתחום הסייבר, הקידוד והבינה המלאכותית
✔ להקנות כלים פדגוגיים וניהוליים לעבודה עם ילדים בגילאי 9–15
✔ לפתח אוריינטציה טכנולוגית ויכולת לתווך תכנים מורכבים בשפה פשוטה
✔ להעניק ניסיון מעשי בהדרכה, סימולציות ויצירת תכנים
✔ לאפשר לכל משתתף לבנות פרויקט חינוכי-טכנולוגי אישי


🧩 מבנה הקורס:

הקורס מחולק לחמישה חלקים:

חלקנושאמספר מפגשים
א׳פדגוגיה וניהול כיתה4
ב׳תכנים טכנולוגיים של סייבר סקול11
ג׳סימולציות הוראה על תכני סייבר סקול4
ד׳פיתוח תכנים עם בינה מלאכותית ואתגרי סייבר2
ה׳סימולציות מתקדמות ופרויקט גמר4

🧩 פירוט קצר של כל חלק ומפגש (לאחר מכן יהיה פירוט מעמיק):

🗓️ חלק א’ – פדגוגיה וניהול כיתה

🎯 מטרות החלק:

  • להקנות יסודות פדגוגיים להדרכת ילדים ונוער
  • לפתח הבנה של עולמות הילדים והכיתה
  • לבנות ביטחון אישי ביכולת להוביל למידה חווייתית

🧪 מפגש 1 – פתיחה והיכרות עם סייבר סקול

  • חזון ומסלול 6 השנים
  • סקירת תחומי התוכן
  • תפקיד המדריך בעולם החינוך החדש

🧪 מפגש 2 – עולם הילדים והנוער

  • מאפיינים פסיכולוגיים של גילאי 9–15
  • אינטליגנציה רגשית ואמון
  • גישות ללמידה מבוססת עניין

🧪 מפגש 3 – פדגוגיה חווייתית וגיימיפיקציה

  • עקרונות Gamification
  • תכנון שיעור חווייתי
  • שילוב משחוק באתגרים טכנולוגיים

🧪 מפגש 4 – ניהול כיתה דיגיטלית ופיזית

  • דינמיקות בכיתה
  • מניעת קונפליקטים
  • אסטרטגיות ליצירת ביטחון ואחריות אישית

🗓️ חלק ב’ – תכנים טכנולוגיים של סייבר סקול

🎯 מטרות החלק:

  • היכרות עם כלל התכנים הטכנולוגיים בסייבר סקול
  • הכשרה ללמד Scratch, סייבר, Minecraft, AI, Python
  • תרגול פרקטי והכנת מערכי שיעור

🧪 מפגש 5 – מבוא למחשבים ויישומי מחשב לילדים

  • מבנה מחשב, מערכות הפעלה, ענן
  • מיומנויות בסיסיות (מקלדת, קבצים, דפדפן)

🧪 מפגש 6 – אינטרנט בטוח ואחריות דיגיטלית

  • בריונות רשת, פישינג, פרטיות
  • משחקים וסימולציות בנושא

🧪 מפגש 7 – Scratch – מבוא לחשיבה תכנותית

  • קונספטים של קידוד ואלגוריתמים
  • יצירת משחק ראשון

🧪 מפגש 8 – Scratch – פרויקטים וחיזוק יכולת הדרכה

  • שימוש ב-Storytelling
  • הדרכה על Scratch בכיתה

🧪 מפגש 9 – סייבר לילדים – עקרונות בסיסיים

  • מהו סייבר? איומים וסיסמאות חזקות
  • הצפנה פשוטה

🧪 מפגש 10 – סייבר מתקדם ואתגרים

  • תכנון CTF, Blue vs. Red Team
  • הפעלת אתגר סייבר בכיתה

🧪 מפגש 11 – Cyber Rangers – הדמות, העלילה והאיום

  • אלמנט הסיפור והמשחקיות
  • דוגמה לשיעור ראשון בסדרה

🧪 מפגש 12 – תכנות עם Minecraft

  • היכרות עם Minecraft Education
  • משימות טכנולוגיות בעולם המשחק

🧪 מפגש 13 – בינה מלאכותית לילדים – מבוא ויישומים

  • מה זה AI? כלים לילדים (Teachable Machine)
  • אתיקה טכנולוגית

🧪 מפגש 14 – פייתון בסיסי – מבנה שפה ופרויקטים

  • מבוא לשפת Python
  • כתיבת משחקונים ופרויקטים פשוטים

🧪 מפגש 15 – הכנה להסמכת PCEP

  • עקרונות ההסמכה
  • כיצד ללמד נושאי מבדק

🗓️ חלק ג’ – סימולציות הוראה על תכני סייבר סקול

🎯 מטרות:

  • תרגול מעשי של הדרכה
  • העברת תכנים מול קבוצה ועמיתים
  • קבלת פידבק לשיפור

🧪 מפגש 16 – סימולציות: Scratch וסייבר בסיסי

🧪 מפגש 17 – סימולציות: Cyber Rangers ו-Minecraft

🧪 מפגש 18 – סימולציות: Python ו-AI

🧪 מפגש 19 – סימולציות חופשיות – כל משתתף בוחר תכנים


🗓️ חלק ד’ – יצירת תכנים עם AI ואתגרי סייבר

🎯 מטרות:

  • יצירת מעבדות חדשניות בעזרת כלים מבוססי AI
  • בניית מערכי שיעור ואתגרי סייבר מקוריים

🧪 מפגש 20 – בניית מערכי שיעור עם AI

  • שימוש ב-ChatGPT לתכנון שיעורים
  • שילוב יצירתיות ודגשים חינוכיים

🧪 מפגש 21 – אתגרי סייבר ו-CTF מקוריים

  • יצירת משימות לתלמידים
  • תכנון תרחיש CTF לילדים

🗓️ חלק ה’ – סימולציות מתקדמות ופרויקט גמר

🎯 מטרות:

  • הפעלת תכנים מקוריים
  • הצגת פרויקט סיום
  • הערכת העמיתים והמנחים

🧪 מפגש 22 – סימולציות תוכן מקורי – חלק א

🧪 מפגש 23 – סימולציות תוכן מקורי – חלק ב

🧪 מפגש 24 – חזרות גנרליות ומפגש מסכם

🧪 מפגש 25 – טקס סיום והצגת פרויקטים


🎓 הסמכה בסיום:

מדריך מוסמך מטעם סייבר סקול – עם יכולת להוביל כיתות בתחומי הסייבר, הקידוד, והבינה המלאכותית.

🗂️ חלק א’ – פדגוגיה וניהול כיתה (4 מפגשים)

🧪 מפגש 1 – פתיחה והיכרות עם סייבר סקול

מטרות:

  • להכיר את סייבר סקול – החזון, המבנה, והמסלול הטכנולוגי בן 6 השנים.
  • להבין את תפקיד המדריך בעידן החינוך החדש.
  • ליצור תחושת קבוצה וביטחון אישי.

תוכן לימודי:

  • רקע על סייבר סקול: חזון, היסטוריה, קהל יעד, פרויקטים.
  • סקירת תכני הליבה: קידוד, סייבר, AI, מיינקראפט ועוד.
  • מה עושה מדריך סייבר טוב? גישות, דוגמה אישית, כלים.
  • חוזה קבוצתי: ציפיות הדדיות ותקשורת מכבדת.

פעילות:

  • מעגל היכרות
  • דיון קבוצתי על “המורה הטכנולוגי האידיאלי”
  • צפייה בסרטון מהשטח + ניתוח

🧪 מפגש 2 – עולם הילדים והנוער

מטרות:

  • להבין את מאפייני הגיל הרלוונטיים (9–15)
  • לפתח רגישות לעולם הרגשי והחברתי של הלומדים

תוכן לימודי:

  • שלבי התפתחות רגשית וקוגניטיבית
  • אינטראקציה עם ילדים בעידן המסכים
  • טיפוח אמון וסקרנות בקרב תלמידים

תרגול:

  • כתיבת פרופיל “תלמיד טיפוסי”
  • סימולציה: סיטואציה של קונפליקט בכיתה

🧪 מפגש 3 – פדגוגיה חווייתית וגיימיפיקציה

מטרות:

  • להכיר את הגישה של למידה מבוססת עניין
  • להפעיל משחקים, תחרויות ואתגרים ככלי הוראה

תוכן לימודי:

  • מהי למידה חווייתית?
  • עקרונות gamification ו–CTF
  • שילוב אלמנטים של תחרות, הישגיות והנאה

תרגול:

  • תכנון פעילות חווייתית קצרה
  • פיתוח אתגר פשוט בסגנון CTF

🧪 מפגש 4 – ניהול כיתה דיגיטלית ופיזית

מטרות:

  • להקנות כלים לניהול כיתה רגועה, מסודרת ופעילה
  • להבין את האתגרים של כיתה פרונטלית מול מקוונת

תוכן לימודי:

  • דינמיקה קבוצתית ויצירת סמכות חיובית
  • טיפול בהתנגדויות, בעיות משמעת, שעמום
  • ניהול זמן, שימוש בלוחות חכמים וזום

תרגול:

  • סימולציות ניהול כיתה – אתגרים שכיחים
  • משוב קבוצתי על סגנון הנחיה

🗂️ חלק ב’ – תכנים טכנולוגיים של סייבר סקול (11 מפגשים)

🧪 מפגש 5 – מבוא למחשבים ויישומי מחשב לילדים

מטרות:

  • היכרות עם מבנה המחשב ומיומנויות בסיסיות
  • התאמה להדרכת ילדים ללא רקע מוקדם

תוכן לימודי:

  • חומרה ותוכנה, מערכות הפעלה (Windows, Linux)
  • ניווט בתיקיות, פתיחת קבצים, גיבויים לענן
  • עבודה עם מקלדת, דפדפן, Google Docs

מעבדה:

  • תרגול פתיחת קבצים, כתיבה בגוגל דוקס, שיתוף

🧪 מפגש 6 – אינטרנט בטוח ואחריות דיגיטלית

מטרות:

  • ללמד התנהגות בטוחה ונכונה ברשת
  • להכשיר מדריכים להעברת ערכים דיגיטליים

תוכן לימודי:

  • פרטיות, סיסמאות, פישינג, בריונות רשת
  • שימוש במשחקים וסימולציות ללימוד

תרגול:

  • תכנון פעילות אינטראקטיבית בנושא ברשת
  • סימולציה של שיחה עם תלמיד על פוסט בעייתי

🧪 מפגש 7 – Scratch – מבוא לחשיבה תכנותית

מטרות:

  • היכרות עם תכנות ויזואלי לילדים
  • הקניית עקרונות לוגיים

תוכן לימודי:

  • ממשק Scratch
  • בלוקים בסיסיים: תנועה, אירועים, לולאות

מעבדה:

  • בניית פרויקט מבוך בסיסי
  • תכנון שיעור לילדים בכיתה ה’

🧪 מפגש 8 – Scratch – פרויקטים וחיזוק יכולת הדרכה

מטרות:

  • חיזוק יכולת בניית פרויקט עצמאי
  • תרגול הדרכת ילדים על פרויקטים

תוכן לימודי:

  • יצירת דמויות, אנימציות, תנאים מורכבים
  • בניית משחקים אינטראקטיביים

תרגול:

  • הכנת מערך לשיעור Scratch בן 90 דקות
  • Peer Teaching – הדרכה מול חברי הקבוצה

🧪 מפגש 9 – סייבר לילדים – עקרונות בסיסיים

מטרות:

  • היכרות עם עקרונות בסיסיים באבטחת מידע
  • התאמת תוכן לתלמידים צעירים

תוכן לימודי:

  • הצפנה בסיסית (קיסר, פיג׳ן)
  • איומים: וירוסים, סיסמאות, מצלמות

מעבדה:

  • משחק הצפנה בכיתה
  • תרגול זיהוי סיסמה חזקה

🧪 מפגש 10 – סייבר מתקדם ואתגרים

מטרות:

  • בניית אתגרי CTF בסיסיים לילדים
  • הכרת מודל Red Team / Blue Team

תוכן לימודי:

  • תכנון תרחיש פריצה פשוט
  • משחק תפקידים – הגנת מחשב ביתי

תרגול:

  • יצירת תרגיל אבטחה קבוצתי

🧪 מפגש 11 – Cyber Rangers – הדמות, העלילה והאיום

מטרות:

  • להבין את השיטה הייחודית של Cyber Rangers
  • ליישם אלמנטים של סיפור ומשחוק

תוכן לימודי:

  • סקירת הדמות המרכזית והנבלים
  • שילוב חידות, אתגרים, תרגול אקטיבי

תרגול:

  • שיח על התאמת סיפור לגיל ולרמה

🧪 מפגש 12 – תכנות עם Minecraft

מטרות:

  • ללמוד להשתמש ב-Minecraft Education ככלי לימודי
  • שילוב משימות טכנולוגיות בעולם משחק

תוכן לימודי:

  • בניית סביבה לימודית
  • שילוב קוד ובלוקים בתוכן לימודי

מעבדה:

  • תכנון משימה לחקר נושא מדעי / סייבר

🧪 מפגש 13 – בינה מלאכותית לילדים – מבוא ויישומים

מטרות:

  • להבין את עקרונות הבינה המלאכותית
  • ללמד AI לילדים באמצעות כלים פשוטים

תוכן לימודי:

  • אלגוריתם, דאטה, למידת מכונה
  • Teachable Machine – יצירת מודל זיהוי

תרגול:

  • בניית פעילות על זיהוי רגשות / צבעים

🧪 מפגש 14 – פייתון בסיסי – מבנה שפה ופרויקטים

מטרות:

  • להתחיל תכנות טקסטואלי אמיתי
  • לבנות קוד פשוט עם תנאים ולולאות

תוכן לימודי:

  • משתנים, input, print, if
  • משחקון ראשון – ניחוש מספרים

מעבדה:

  • כתיבת תוכנית מלאה בפייתון בסיסי

🧪 מפגש 15 – הכנה להסמכת PCEP

מטרות:

  • להכיר את מבנה הבחינה והנושאים המרכזיים
  • להבין איך מדריכים תלמידים בהסמכה בינלאומית

תוכן לימודי:

  • תחביר מתקדם: פונקציות, מודולים
  • תרגול שאלות מהבחינה

תרגול:

  • סימולציית מיני-מבחן

🗂️ חלק ג’ – סימולציות הוראה על תכני סייבר סקול (4 מפגשים)

🧪 מפגש 16 – סימולציות: Scratch וסייבר בסיסי

מטרות:

  • לתרגל הדרכת נושאים בסיסיים מול קבוצה
  • לקבל משוב פדגוגי ותוכני מהעמיתים והצוות

תוכן פעילות:

  • העברת קטע מתוך שיעור Scratch או סייבר
  • כל משתתף מדגים 10–15 דקות
  • שימוש בלוח, מסך, ויזואליות, והסבר שלבים

הנחיה:

  • משוב מיידי לפי קריטריונים: בהירות, שליטה, ניהול זמן
  • זיהוי חוזקות ואתגרי שיפור אישיים

🧪 מפגש 17 – סימולציות: Cyber Rangers ו-Minecraft

מטרות:

  • תרגול הנחיית שיעורים עם מרכיבים של משחק וסיפור
  • בניית בטחון בהעברת תכנים חווייתיים

תוכן פעילות:

  • תרגול סצנה מתוך Cyber Rangers (דמות, משימה)
  • הדגמת פעילות מתוך קורס Minecraft
  • שימוש בשיח רגשי ומשחקיות

הנחיה:

  • התאמת מסרים לגיל
  • בניית רצף שיעור מהיר עם הפעלה

🧪 מפגש 18 – סימולציות: Python ו-AI

מטרות:

  • תרגול תכנים טכנולוגיים מתקדמים
  • פיתוח יכולת הסבר של קוד בסיסי לילדים

תוכן פעילות:

  • כל משתתף מציג משימה או קטע קוד פשוט
  • הסבר עקרון באלגוריתם / מודל AI לילדים

הנחיה:

  • עמידה מול קהל, ליווי בזמן הרצה
  • דגש על הבהרה של קונספטים

🧪 מפגש 19 – סימולציות חופשיות – כל משתתף בוחר תכנים

מטרות:

  • לאפשר ביטוי אישי ובחירה מתוך עולם התוכן
  • לראות יוזמה וחיבור אישי לתחום

תוכן פעילות:

  • כל משתתף בוחר נושא / קורס מתוך סייבר סקול
  • מבנה חופשי – פרונטלי או בזוג

הנחיה:

  • שיח פתוח לאחר כל סימולציה
  • שיח על התאמות אישיות למדריכים שונים

🗂️ חלק ד’ – יצירת תכנים עם AI ואתגרי סייבר (2 מפגשים)

🧪 מפגש 20 – בניית מערכי שיעור עם AI

מטרות:

  • להשתמש בכלים של ChatGPT כדי לייצר תוכן חינוכי
  • להבין מגבלות ויתרונות של AI בעיצוב חווית למידה

תוכן לימודי:

  • שימוש בפרומפטים לתכנון מערך שיעור
  • שילוב ערכים, דילמות, והתאמה לגיל

תרגול:

  • כל משתתף בונה מערך קצר בעזרת ChatGPT
  • שיתוף והצגה בזוגות

🧪 מפגש 21 – אתגרי סייבר ו-CTF מקוריים

מטרות:

  • לבנות אתגר CTF מקורי לילדים או בני נוער
  • להבין איך מתכננים תרחיש של הגנה / פריצה

תוכן לימודי:

  • מבנה אתגר CTF: רמזים, שלבים, פתרון
  • אבני בניין של תרגיל מבוסס סייבר (משימות, קוד, קובץ)

מעבדה:

  • יצירת תרגיל אישי + קובץ פתרון
  • הצגת הרעיון בפני הקבוצה

🗂️ חלק ה’ – סימולציות מתקדמות ופרויקט גמר (4 מפגשים)

🧪 מפגש 22 – סימולציות תוכן מקורי – חלק א׳

מטרות:

  • תרגול העברת תוכן שפותח עצמאית
  • הערכת איכות פדגוגית של פרויקטים אישיים

פעילות:

  • כל משתתף מעביר 15 דקות מהתוכן שבנה
  • שימוש בקהל, עזרי הדרכה, שקפים

משוב:

  • טופס מובנה של הצוות והקבוצה

🧪 מפגש 23 – סימולציות תוכן מקורי – חלק ב׳

מטרות:

  • להמשיך את הצגת הפרויקטים האישיים
  • לסיים את כלל הסימולציות של המשתתפים

פעילות:

  • הצגת תוכן, תרגול בכיתה, הפעלת קבוצה

משוב:

  • סבב המלצות לשיפור אישי

🧪 מפגש 24 – חזרות גנרליות ומפגש מסכם

מטרות:

  • לסכם את מסלול ההכשרה
  • לבצע חזרה כללית לקראת טקס סיום

תוכן פעילות:

  • חידון מסכם (kahoot / quizizz)
  • סבב שיח אישי – מה לקחתי מהקורס
  • חזרות והצגת טיוטת הפרויקטים

🧪 מפגש 25 – טקס סיום והצגת פרויקטים

מטרות:

  • להציג את פרויקט הגמר בפני כלל המשתתפים והצוות
  • לחגוג את סיום ההכשרה

תוכן פעילות:

  • כל משתתף מציג בקצרה את תוצריו
  • חלוקת תעודות אישיות
  • צילום קבוצתי, סיכום מרגש

🎓 הסמכה בסיום הקורס:

מדריך מוסמך מטעם סייבר סקול – עם הכשרה להוביל כיתות סייבר ולשלב תכנים טכנולוגיים חדשניים בעולם החינוך.

🚀 הצטרפו אלינו והפכו למדריכים שמעוררים השראה בדור הבא של מומחי הטכנולוגיה והסייבר!

📧 [email protected] | ☎️ 054-4876767 | 🌐 www.edu.cyber-school.co.il