בין תכנות להדרכה: מסעו של מהנדס מערכת בעולם הסייבר

עולם הסייבר הוא תחום מורכב ומאתגר, שבו כל יום נדרשת חדשנות ויכולת התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים חדשים. בראיון מיוחד עם מהנדס מערכת ששימש גם כמדריך בסייבר סקול, נחשפים לתובנות מעמיקות על המסע המקצועי וההשקפות שהובילו אותו להיכן שהוא נמצא היום.

בואו נכיר קצת יותר לעומק את אחד המדריכים הוותיקים של סייבר סקול – יוהאן לייקין. יוהאן, בן למשפחה ששורשיה בתחום המחשוב והטכנולוגיה, הביא עימו לתפקידו ידע עצום וניסיון רב בעולם הסייבר. במהלך השנים, יוהאן הפך למוביל פרויקטים חדשניים בתחום, ולא פעם הוא נחשב לזרוע הימנית של ראשי החברה בכל הקשור לפיתוח תוכניות הדרכה ויישום טכנולוגיות חדשות. יוהאן ידוע בכישרונו להנעים את הלמידה ולהפוך כל נושא, גם הכי מורכב, למובן ונגיש לכלל התלמידים. בנוסף לתפקידו כמדריך, הוא גם משמש כמנחה ומלווה תלמידים בפרויקטים הסופיים שלהם, מה שמעניק לו מקום של כבוד והערכה בקרב כלל צוות סייבר סקול והסטודנטים.

מה אתה עושה כיום כמהנדס מערכת ובאילו תחומים אתה עוסק? “בתפקידי הנוכחי כמהנדס מערכת בחברה ביטחונית, אני מתמקד בפיתוח תוכנה לאוטומציה של ציודי בדיקה ומערכות רשת. התחום העיקרי שלי הוא פיתוח תוכנה, אך אני גם עוסק ברשתות, חומרה וקושחה. כל אחד מהתחומים האלה מחייב ידע טכני רחב והבנה של מערכות מורכבות.”

מדוע בחרת להתמקד בקריירה כמהנדס מערכת? “החלטתי ללמוד הנדסת תוכנה מתוך רצון לפתח אפליקציות משלי. ככל שעמקתי יותר בלימודים, גיליתי עניין עז בכל מה שקשור לפיתוח קוד ובפרט באתגרים שמערכות מורכבות מציבות.”

איך הגעת להיות מדריך בסייבר סקול? “התחלתי כמדריך בסייבר סקול דרך חבר שלמד שם וסיפר לי על התוכנית. באותה תקופה חיפשתי משרת סטודנט והתחום הזה פשוט תפס את עיניי. חשבתי שזה יהיה מרתק ללמד את הדברים שאני לומד באוניברסיטה ולשלב אותם בעבודה מעשית.”

באילו תחומים הדרכת במהלך עבודתך בסייבר סקול? “הדרכתי במגוון רחב של תחומים, החל מהסברים בסיסיים על האינטרנט וחיפוש נכון בגוגל, ועד לסדנאות מתקדמות על גניבת זהות דיגיטלית ואבטחת מידע.”

כיצד התקופה בסייבר סקול השפיעה על קריירתך הנוכחית? “הניסיון שצברתי בהדרכה עזר לי לשפר את היכולת להעביר ידע בצורה ברורה וממוקדת. זה פתח לי דלתות בתחומים שלא הייתי חושב עליהם קודם והעצים את הביטחון שלי בתור מקצוען.”

מה היו האתגרים הגדולים ביותר שניצבת בפניהם כמדריך? “אחד האתגרים היה להתאים את החומר לרמות השונות של התלמידים ולשמור על עניין רב. התלמידים היום מחפשים תוכן מעניין ודינמי, וכמדריך צריך לדעת לשלב דוגמאות רלוונטיות ועדכניות.”

האם יש רגע מיוחד מהתקופה שלך בסייבר סקול שתרצה לשתף? “התקופה כולה הייתה מיוחדת, אבל אני במיוחד זוכר את הפעמים שתלמידים חזרו אליי לאחר השיעורים כדי לשאול שאלות נוספות ולהרחיב את הידע שלהם – זה תמיד היה מרגש.”

אילו כישורים מההדרכה עזרו לך בתפקידך הנוכחי? “היכולת להסביר תוכניות מורכבות בצורה פשוטה ומובנת היא משהו שלמדתי וממשיך לשרת אותי כל הזמן. זה חשוב מאוד בעבודתי היום עם צוותים רבים ומגוונים.”

איזו עצה היית נותן למדריכים חדשים בסייבר סקול? “הכי חשוב להגיע מוכנים ובאנרגיות טובות. אל תתפשרו על ההכנה שלכם לכל שיעור, ותמיד שאפו להיות מעניינים ומרתקים.”

אם היית יכול לשנות משהו בתקופה שלך כמדריך, מה זה היה? “הייתי מוסיף יותר פרויקטים מעשיים לסוף הקורסים כדי לאפשר לתלמידים ליישם את הידע שלמדו בצורה מוחשית יותר.”

מה המסר שלך לדור הבא של מדריכים ותלמידים? “תהנו מכל רגע של ההוראה והלמידה. התשוקה שלכם לתחום תהיה המוטיבציה הגדולה ביותר לתלמידים שלכם ללמוד ולהתפתח.”

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *