למי אין היום וואצפ, מייל, פייסבוק או כל חיבור דומה? לכולם. האם ידעתם, כי החיבור אל הרשת כולל עימו גם איסוף של נתונים רגישים שלכם, כמו כרטיסי האשראי, תאריך הלידה, ואפילו פרטי זיהוי, שעלולים לשמש חלילה נוכלים כדי לבצע פעולות בשמכם.

כל משתמש אינטרנטי, חייב ליצור לעצמו וואקום בטיחות של הגנת סייבר, בעזרת מספר ערוצים מקבילים, שיבטיחו אות בטיחות הזהות האינטרנטית שלו, וימנעו גניבה של פרטים חשובים, או נעילת משתמש ובקשת כופר על ידי האקר.

קבלו את  הכלים שיובילו אתכם למקסימום הגנת סייבר, ויאפשרו לכם לגלוש בכיף, והכי חשוב בבטיחות!

עדכון המחשב והתוכנות

יש לעדכן את המחשב ואת התוכנות שבו, בהתאם לגרסאות העדכניות ולתאריך הרלוונטי. עדכון המחשב והתוכנות אינו רק אקט שנועד כדי לאפשר לכם עבודה שוטפת ונטולת תקלות, אלא גם הליך בטיחותי שנועד להגנת סייבר, על ידי עדכון חומת האש וההגנות הדרושות למחשב.

בנוסף, יש לעדכן גם מכשירים רלוונטיים, כמו: טאבלט, סמארטפון וכלל המכשירים שברשותכם, כך תקבלו מעטפת הגנת סייבר על כל מכשירי האינטרנט שבבית.

 שינוי סיסמאות

משתמשים בסיסמה אחת לכל אמצעי החיבור שלכם? או אולי משתמשים בסיסמאות שונות אבל קלות לניחוש, כמו: תאריך הלידה שלכם, הנייד או מספר הבית? כמו שלכם קל לזכור את הסיסמאות שלכם, כך גם לפורצים יהיה קל לנחש אותן. ולכן, השתמשו בסיסמאות אקראיות שגוגל מציע, ולא פחות חשוב, מפעם לפעם החליפו את סיסמת הכניסה, כדי להקשות על פריצה וניחוש סיסמה בעזרת אלגוריתמים.

בנוסף, האם חשבתם פעם מהי רמת החשיבות של אורך הסיסמה? רבים מאתנו חושבים, שמורכבות הסיסמה, משפיעה רבות על מניעת הפריצה שלה. אבל בפועל, יותר מרמת המורכבות, לאורך הסיסמה יש השפעה מכרעת, כיוון שסטטיסטית הרבה יותר קשה לפרוץ סיסמה ארוכה. אך איך תזכרו את הסיסמה הארוכה שקבעתם לעצמכם? פשוט מאד. תוכלו להחליט על סיסמה שמורכבת ממשפט שקל לזכור, כמו: איןכמוללמודבסייברסקול. וכך תשלבו בין אבטחת סייבר, לבין משפט שקל יהיה לכם לזכור.

אימות דו שלבי

אימות דו שלבי הוא אחד מהפעולות המועילות בעולם אבטחת הסייבר. קל יותר לפרוץ סיסמה, מורכבת ככל שתהיה, מאשר חומת הגנה בדמות אימות דו שלבי, שדורשת גישה מקבילה ומסובכת, ומקשה על הפריצה. אפליקציות רבות מציעות את האופציה של אימות דו שלבי, במיוחד אלו הטומנות בחובן מידע אישי רגיש, כמו מספר תעודת זהות, מספר כרטיס האשראי וכו’.

הגבלת משתמשי מערכת

אל תתנו גישה אל המחשב שלכם, לכל אחד. כך תוכלו למנוע פריצה בזדון או אפילו הפצת מידע בטעות. בנוסף, זכרו, כי הטאבלט והנייד שלכם מכילים גם הם נתונים החשובים לכם. ולכן, הקפידו להגן גם עליהם בסיסמה מתאימה הקשה ולפריצה ולגישה.

הימנעות מתוכנות זדוניות

קיבלתם מייל לא מוכר הדורש פרטים אישיים? קישור מכתובת חשודה? לעולם אל תלחצו על קישור לא ידוע, או התיקנו תוכנה שאינה מאובטחת ואין ידוע מקורה, מפני שהיא עלולה לטמון בתוכה כלי השתלטות ופריצה, שעלולים לשאוב נתונים מן המחשב שלכם, ואפילו לנעול אותו עבור דרישת כופר מפורצי הסייבר.

שימוש פורה ומועיל באבטחת הסייבר!

הורידו את אפליקציית סייבר סקול עכשיו !