קורס בינה מלאכותית AI
בינה מלאכותית ויצירתיות: אתיקה, חינוך ומשחקים
פרטי הקורס
תיאור הקורס
משך: 15 מפגשים, כל מפגש באורך של שעה וחצי
קהל יעד: ילדים ונוער בגילאי 9 עד 15
בואו לגלות את עולם הבינה המלאכותית באופן מעשי ומרתק! קורס “בינה מלאכותית וילדים: חינוך ויצירתיות” מציע לכם מסע מרתק שבו תלמדו להבין ולהשתמש בטכנולוגיה המתקדמת של הבינה המלאכותית. במסגרת הקורס, נציג דוגמאות חיוניות ומעשיות של שימוש בבינה מלאכותית בתחומי חינוך, משחקים, יצירתיות ואתיקה. התרגולים המעשיים יאפשרו לכם להתנסות ישירה ביצירת פרויקטים ייחודיים ובכך לפתח את היכולות הטכנולוגיות והיצירתיות שלכם. בסיום הקורס, תוכלו לצאת עם ידע מעמיק ומיומן בתחום הבינה המלאכותית, ולהשתמש בו בצורה יצירתית ומשמעותית בחיים היומיומיים שלכם ובעתיד המקצועי. הצטרפו עכשיו והתחילו לחוות את העולם המרתק של הבינה המלאכותית!
יעדי הלמידה
- להבין את היסודות וההשפעות של בינה מלאכותית בתחומים שונים
- לפתח מודעות אתית בנוגע לשימוש בבינה מלאכותית
- לחוות שימוש יצירתי וחינוכי בכלים של בינה מלאכותית
מטרות הקורס:
- הקניית ידע בסיסי על בינה מלאכותית והשפעתה על עולמנו
- פיתוח יכולות חשיבה ביקורתית ויצירתיות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות
- הכרה עם ההיבטים השונים של בינה מלאכותית כגון אתיקה, חינוך, משחקים ויצירתיות
תוצאות למידה:
בסיום הקורס, התלמידים ידעו לזהות ולהבין שימושים שונים של בינה מלאכותית, יהיו מסוגלים להעריך את המשמעויות האתיות של הטכנולוגיה וישתמשו באופן יצירתי בכלים שנלמדו לפתרון בעיות.
החומר הלימודי של הקורס
חומרים דיגיטליים יועברו דרך מערכת הלמידה של סייבר סקול.
תוכן הקורס
שיעור 1: מבוא לבינה מלאכותית
- נושא: הקדמה למושג הבינה המלאכותית ולהשפעותיה.
- דוגמאות: הסבר על עוזרים חכמים כמו Siri או Alexa.
- תרגול מעשי: סיור וירטואלי במעבדה טכנולוגית והדגמת שימוש בכלים חכמים.
שיעור 2-3: בינה מלאכותית בחינוך
- נושא: השפעת הבינה המלאכותית על תהליכי למידה והוראה.
- דוגמאות: פלטפורמות למידה מותאמות אישית כמו Khan Academy או Coursera.
- תרגול מעשי: פיתוח משחק חינוכי פשוט בעזרת ממשקים חכמים.
שיעור 4-5: בינה מלאכותית במשחקים
- נושא: יישום בינה מלאכותית בפיתוח משחקים והבנת מנגנוני הלמידה של המחשב.
- דוגמאות: משחקים כמו Chess.com או משחקי אסטרטגיה מונעי AI.
- תרגול מעשי: תכנון ויצירת דמות במשחק שמגיבה לפעולות השחקן.
שיעור 6-7: בינה מלאכותית ויצירתיות
- נושא: תרומת הבינה המלאכותית לתחומים יצירתיים כגון אמנות ומוזיקה.
- דוגמאות: יצירת מוזיקה באמצעות כלי AI כמו Jukedeck או Amper Music.
- תרגול מעשי: יצירת פרויקט אמנותי בעזרת כלים כמו DeepArt.
שיעור 8-9: אתיקה בבינה מלאכותית
- נושא: דיון בדילמות אתיות הנלוות לשימוש בבינה מלאכותית והשפעתה על החברה.
- דוגמאות: שימוש בבינה מלאכותית לניטור המוני ושימושים צבאיים.
- **תרגול משחק תפקידים לפתרון דילמות אתיות.
שיעור 10-11: בינה מלאכותית ופיתוח חשיבה
- נושא: פיתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית דרך פתרון בעיות עם בינה מלאכותית.
- דוגמאות: פתרון בעיות לוגיות דרך משחקי מחשב שמשתמשים בבינה מלאכותית.
- תרגול מעשי: תלמידים יפתחו פרויקטים קטנים שמדגימים שימוש חדשני בבינה מלאכותית לפתרון בעיות שונות.
שיעור 12-13: בינה מלאכותית בתחום המדיה
- נושא: השפעת הבינה מלאכותית על תחומי התקשורת והבידור.
- דוגמאות: יצירת תוכן ויזואלי ואודיו בעזרת בינה מלאכותית, כמו עריכת סרטים וייצור מוזיקה.
- תרגול מעשי: התלמידים יייצרו קליפ וידאו או פודקאסט בעזרת כלים דיגיטליים מבוססי בינה מלאכותית.
שיעור 14: סיכום והכנת פרויקט סיום
- נושא: חזרה וסיכום על הנושאים שנלמדו, הכנות לפרויקט הסופי.
- דוגמאות: סקירה של כל הפרויקטים והתרגולים שבוצעו במהלך הקורס.
- תרגול מעשי: תלמידים יתכננו ויציגו פרויקט מקיף שמשלב את הידע שרכשו בקורס.
שיעור 15: פרזנטציה של פרויקטים וחגיגת סיום
- נושא: הצגת פרויקטים סופיים וחגיגת הסיום של הקורס.
- דוגמאות: פרויקטים שכוללים שימוש בבינה מלאכותית לצורכי חינוך, יצירתיות, משחקים ואתיקה.
- תרגול מעשי: כל תלממדריך מעשי, יציגו את הפרויקטים שלהם בפני הכיתה ויקבלו משוב מהמורה והחברים. זהו הזמן להדגים את הידע והמיומנויות שרכשו, ולחוות את תחושת ההישג וההצלחה.
תגובות