סילבוס – סדנת מיינקראפט (תכנות באמצעות משחק)

תיאור הקורס

קורס מיינקראפט – תכנות באמצעות בלוקים מעניק לתלמידים ללא רקע מקדים בתכנות, את היסודות לעולם התכנות והפיתוח. הקורס מתרחש על פלטפורמת מיינקראפט – משחק עולם פתוח המאפשר לשחקנים לבנות באופן חופשי אלמנטים המעוצבים בגרפיקת תלת-ממד.

מטרת הקורס היא ללמד תכנות דרך משחק חווייתי, אהוב ומוכר, ובהתאם לכך הלמידה מתבצעת באמצעות פלטפורמה ייעודית וחווייתית, המאפשרת העברה של מושגים מורכבים בצורה ידידותית ומהנה. השיעורים יחשפו לתלמידים את עולם הפיתוח, דרך מעבדות מעוררות עניין בשיטת למידה אינטראקטיבית וחברתית – סביבת הקורס מועברת על גבי אותו השרת שאליו מתחברים כל התלמידים.

הקורס מקנה בסיס יציב ומעמיק לכל תלמיד בתחילת דרכו בעולם הפיתוח ועיצוב המשחקים. הקורס מסייע לתלמידים לפתח את הדמיון והיצירתיות על ידי התנסות מעשית, בדרך של תכנון ובניית עולמות מופלאים על ידי שימוש בבלוקים. הקורס מכווין את התלמידים לרכוש את הכישורים והמיומנות הנדרשים להם בכדי להתקדם ללמוד שפות תכנות טקסטואליות, כגון פייתון או ג’אווה.

יעדי הלמידה

  • ליישם עקרונות ואסטרטגיות חשיבה בסביבת פיתוח.
  • ללמוד לעבוד ולתרגל בסביבה טכנולוגית יצירתית.
  • לקדם חשיבה יצירתית דיגיטאלית בגיל צעיר.
  • להבין את מתודולוגיית תכנות מונחה עצמים.
  • לפתח עקרונות יצירתיות וחשיבה על ידי כלים מגוונים.
  • להבין כיצד עובד תכנות על ידי בלוקים.
  • ללמוד כיצד ליצור משחקים ואנימציות מורכבות.
  • לרכוש ידע בעולם התכנות ולהכיר מושגי תכנות כמו משתנים ולולאות.
  • להבין ולחקור את העקרונות של רצף והמשכיות.
  • ליצור פרויקט גמר עצמאי המסכם את עקרונות הלמידה.

חלוקת שיעורי הקורס

מספר שיעורשם שיעורתוכן שיעור
1התקנה והיכרותהתקנת המשחק, שליטה בשחקן ולמידת הבלוקים
2האתגר של מאפיהכרת הסוכן, כניסה לסביבת “שעת קוד”, תחילת פתרון אתגרי תכנות בסיסיים
3האתגרים של ליאו וצ’אזאתגרי תכנות בסיסיים
4האתגר של הווארדאתגר מסלול
5האתגר של סטושימוש בלולאות
6האתגר של באבסלולאות כפולות
7האתגר של באפיהכירות עם תכנות בלוקים מתקדם
8האתגר של בופורדלולאות WHILE
9האתגר של אנהאתגר ייעול קוד
10בניית ביתעיצוב ובנייה ע”י בלוקים
11הר געשאתגר פתרון באג
12לוח שחמטתכנות מתקדם עם לולאות IF\ELSE
13פרויקט גמר – מבוך אוטומטי (חלק 1)הצגת פרויקט גמר, ייבוא קבצים
14פרויקט גמר – מבוך אוטומטי (חלק 2)עבודה על פרויקט גמר – תכנות בלוקים ברמה גבוהה
15סיום פרויקט וסיכום סדנהסיום פרויקט והצגת פתרונות, סיכום

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.