עומרי סגרון, ראש תחום הסייבר בחברת סייבר סקול, התארח בוועדה לבטחון פנים אשר עסקה בפתרון ארוך טווח וחשיבה אסטרטגית בתחום הסייבר על מנת להקדים את התוקף ואת איומי הסייבר שממשיכים להגיע אלינו ולתקוף את הארגונים והחברות במדינת ישראל, גופים בטחוניים ופרטיים כאחד.

בוועדה דנו על האתגר של המגן, תמיד ידו של התוקף על העליונה, הוא היוזם של המתקפה, אין לו לחץ של זמן וגורם ההפתעה בידיים שלו. לעומת המגן שתמיד צריך להיות ערוך ומוכן להתקפה, ולעולם לא יידע מאיזה כיוון ההתקפה תגיע. חלק מהדברים שעלו בוועדה נגעו בכך שלבעלי מקצוע שאינם אנשי סייבר או אנשים עם הכשרה טכנולוגית – אין את הידע המתאים כדי להתמודד עם התקפות אלו והם חסרי אונים אל מול האקרים המעוניינים לנצל חולשות ובאמצעותם לגנוב מידע, כסף, או להדביק את הקרבן בוירוס כופר בתמורה לכסף.

עומרי הציג בוועדה את פתרון ארוך הטווח שניתן להשיג באמצעות חינוך איכותי כבר מגיל צעיר. הרי הילדים של היום נחשפים לטכנולוגיה מגיל צעיר, מחשבים, טבלטים וטלפונים חכמים זה דבר שבשגרה. למה לא ללמד אותם כיצד להשתמש בטכנולוגיה בצורה יצירתית וחכמה? כבר מגיל צעיר צריך ללמד את הדור הצעיר על הסכנות שיש ברשת, ועל האפשרויות הטמונות בעידן הדיגיטלי, ולא רק להשתמש במחשבים לטובת משחק. חינוך נכון, חכם, עם תכנון פדגוגי מתוחכם, יתן לתעשייה של המחר את הידע והכח להתמודד עם האקרים והתקפות סייבר. כי לכל האוכלוסיה יהיו את הכלים להתמודדות, וזה כבר לא יהיה נחלת מומחי הסייבר בלבד. אלא כל אזרח, בכל תחום שיעסוק בו: פיננסים, קמעונאות, אומנות – לכולם תהיה את האפשרות להגן על עצמם.

סייבר סקול קיימת כבר משנת 2014, ומלמדת עשרות אלפי ילדים, נוער ובוגרים להתמודד עם העידן הדיגיטלי ומספקת כלים להתפתחות מקצועית בעולם הסייבר. החל מכיתה א׳, בתוך מסגרות החינוך, בבתי ספר, מתנ״סים, אוניברסיטאות, ואף קורסים פרטיים להסבת מקצוע ופיתוח אישי למי שמעוניין למצוא קריירה בתחום.

לקטלוג הקורסים של סייבר סקול

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הורידו את אפליקציית סייבר סקול עכשיו !